MBX Företagsväxel

En komplett och användarvänlig telefonväxel som är oberoende av mobiloperatör. Behöver du en växellösning som är anpassad för just din verksamhet? Vi är specialister på telefoni och kommunikation. Kontakta oss för en lösning som passar just dina behov.


Växelfunktioner oberoende av mobiloperatör

Med vår lösning får du företagets växel på fickan. Du kan hantera samtal och växel i din mobil, från en dator eller en fast telefon.

  • Välj vilket nummer som visas när du ringer
  • Se vem som ringer – och i vilken svarsgrupp, innan du svarar
  • Logga in och ut dig själv och dina kollegor i svarsgrupper
  • Stenkoll på dina kollegor med hänvisningsstatusar som att du är på lunch, eller semester…
  • Unik samtalshistorik – där du kan se exakt vilka samtal som hanterats av vem i er företags och mobilväxel och vilka svarsgrupper som passerat
  • Flexibel prismodell och kort bindningstid – skala upp och och ned efter behov


Skräddarsydda Svarsgrupper & Talsvar

De allra flesta väljer att optimera sin växeltelefoni med svarsgrupper och talsvar. Genom att låta, exempelvis samtal försäljning, support eller jour tilldelas olika personer på ert företag kan ni styra till vem det ringer och när. Ni kan enkelt hantera vilka användare som är inloggade i olika svarsgrupper. Hos oss har ni heller ingen begränsning eller kostnad för antal inloggade i svarsgrupper.

Schemaläggning av växel

Naturligtvis kan ni styra er företagsväxel så att samtal hanteras optimalt för ert företag. Öppettider och svarsmeddelanden på er växel justerar ni själva efter behov. Så även öppettider på växeln, såväl som svarsgrupper. Likaså vad som händer med samtal efter att er växel stängd eller om svarstider är långa kan vi hjälpa er med – allt för att ni skall kunna ge så god kundservice som möjligt.

Smidig vidarekoppling av samtal

Inkommande samtal till er företagsväxel skall snabbt och enkelt kunna vidarekopplas i organisationen. Oavsett om ni använder en mobiltelefon, softphone eller fast telefon kan ni med några enkla knapptryckningar vidarekoppla samtalet till rätt kontakt. Skulle kontakten vara upptagen ser ni det och kan enkelt välja att skicka en chat eller sms istället för att be kontakten ringa upp personen ifråga.